دنیای خودرو
قالب وبلاگ
نویسنده
یاهو
لینک ویژه
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای خودرو و آدرس bestcar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





کریسمس فرصتی برای تعطیلات و استراحت برای بسیاری از مردمان در سراسر جهان است. اما برای تویوتا نه! این شرکت از آغاز سال 2013 برای معرفی سدان لوکس کراون در ژاپن استفاده کرده است.

تویوتا کراون از سال 1955 پا به عرصه وجود گذاشت و تاکنون 14 نسل از آن به بازار عرضه شده است. امسال کراون S210 جانشین مدل S200 می شود که چهار سال در خط تولید قرار داشت. کراون جدید در دو مدل رویال (لوکس) و اتلیت (اسپرت) روانه بازار می شود. جلوپنجره بسیار بزرگ و عجیب این ماشین که قسمت عمده ای از سپر را هم در بر می گیرد، تلاشی برای بهبود تصویر این خودرو و جذب جوانترها به سوی آن است. تویوتا امیدوار است با اسپرت کردن و بروزآوری طراحی کراون، متوسط سن خریداران آن را از 50 به 40 سال برساند.
هر دو مدل رویال و اتلیت قابل سفارش به صورت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل هستند.

هر دو مدل را می توان با یک موتور هایبریدی شامل موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون با توان 178 اسب بخار و گشتاور 221 نیوتن متر با یک موتور الکتریکی 143 اسبی و 300 نیوتن متری جفت می شود. البته در هنگام کارکرد همزمان، این مجموعه 220 اسب بخار نیرو تولید می کند. از نکات جالب این پیشرانه مصرف سوخت 4.3 لیتری آن در هر صد کیلومتر است که برای خودرویی با این اندازه، رقمی مطلوب محسوب می شود. این پیشرانه جایگزین موتور 3.5 لیتری سابق این خودرو می شود. موتور پایه مدل رویال 2.5 لیتری شش سیلندر بنزینی با توان 200 اسب بخار و گشتاور 243 نیوتن متر است اما قویترین موتور که یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر خورجینی 310 اسبی و 377 نیوتن متری است، صرفا برای مدلهای اتلیت قابل سفارش است.

انتقال قدرت در مدل هایبریدی توسط یک گیربکس E-CVT و در سایر مدلها توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک Super ECT و در مدل 3.5 لیتری اتلیت با یک گیربکس هشت سرعته خودکار صورت می گیرد.

 

همان طور که می‌دانید طی چندین سال گذشته تویوتا پریوس بهترین و بی رقیب‌ترین خودرو هیبریدی جهان بود و به گونه ای گل سرسبد تمام هیبریدی‌ها هم به شمار می‌رفت.اما خودروسازان برجسته دست از تلاش خود بر نداشتند اگر چه بسیاری از آن‌ها شکست خوردند اما خودروسازی مانند فورد که با تمام نیرو و توانش به مقابله با این خودرو رفت چطور؟

بله،دیگر تویوتا پریوس رقیبی یک سرو گردن بالاتر از خودش دارد زیرا خودروهای فورد سی مکس هیبریدی و سی مکس انرژی هیبریدی الکتریکی میزان فروش بیشتری در ماه نوامبر نسبت به پریوس به ثبت رساندند.

فورد C-Max در ماه توامبر بیش از 4848 خودرو را به فروش رساند در عین حال تویوتا پریوس 4456 دستگاه را به فروش رساند و به جایگاه دوم نقل مکان کرد.این خودرو رقم تولیدات خودروهای هیبریدی فورد هم بالا برد و جمعاً به 6985 دستگاه رساند.

هر دو مدل این خودرو در نمایشگاه الکترونیک سال 2013 حضور خواهند یافت،این یک موفقیت دست نیافتنی برای فورد خواهد بود.

دن تروکس مدیر فروش محصولات فورد در لس‌آنجلس می‌گوید: میزان علاقه به خودرو سی مکس برجسته بوده است و ما در حال گرفتن بازخوردهای این خودرو از خریداران آن هستیم همچنین سعی داریم به کوشیم تا در نسل‌های بعد این نظرات را مد نظر قرار دهیم.

[ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:تویوتا پریوس,تویوتا,عکس تویوتا,اخبار خودرو,خودرو تویوتا, ] [ 15:50 ] [ مورتال ]

تعدادی از تصاویر مدل جدید تویوتا راو 4 که قرار است در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شود، پیش از معرفی رسمی، لو رفت. حالا می توانیم جزئیات بیشتری از این اتومبیل تویوتا را از نظر ظاهری شاهد باشیم. خودروی جدید به طور قابل ملاحظه ای نسبت به سلف خود بروزتر و پیشرفته تر شده است.

جلوپنجره جدید مشبک با سبک جدید و چراغهای متفاوت از جمله تغییرات هستند. البته معلوم نیست که چرا تویوتا همانند سازندگان خودروی اروپایی، سبکی مشخص یا منحصربفردی را برای طراحی مدلهای خود مورد استفاده قرار نمی دهد. تغییرات در سپر و سقف شیب دار و چراغهای عقب هم قابل توجه اند.

در داخل کابین از طرح داشبورد جدید همراه با هواکش های گرد طرفین و فرمان اسپرت و صفحه نمایش لمسی بزرگ با سیستم infotainment از جمله موارد قابل توجه اند.

راو فور (RAV4) با موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری 176 اسبی ارائه می شود که نسبت به نسل قبل، 3 اسب بخار کمتر تولید می کند. در عوض گشتاور در همان سطح 172 پوند فوت باقی مانده است و مصرف سوخت کاهش یافته است. احتمال عرضه با پیشرانه های هایبریدی هم بعید نیست. اما ظاهرا موتور شش سیلندر 268 اسبی از فهرست موتورها خارج شده است. سیستم انتقال نیروی پایه هم یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت انتقال نیرو به چرخهای جلو یا به هر چهار چرخ (AWD) بصورت آپشن است. که جایگزین گیربکس 4 سرعته قبلی شده است.
قیمت تویوتا راو4 در مدلهای مختلف و بسته به موتور و تجهیزات بین 22 تا 28 هزار دلار می باشد. عمده ترین خودروهای رقیب راو فور شامل سوبارو فورستر، فورد اسکیپ و هوندا CR-V می باشند.

[ پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:خودرو,خودرو خارجی,تویوتا,تویوتا راو4,عکس تویوتا راو4, ] [ 17:5 ] [ مورتال ]

خبرها درباره ارایه تویوتا GT86 کانورتیبل در نمایشگاه خودرو ژنو تایید یا رد خواهد شد.

 

 تا کنون برخی خبر ها درباره اینکه ممکن است تویوتا با هدف کاهش وزن دو صندلی عقب GT86 را حذف کرده و این خودرو را به صورت روداستر ارایه کند منتشر شده است .

در صورت درست بودن این خبر ها انتظار می رود این خودرو در ماه مارس آینده در نمایشگاه  خودرو ژنو ارایه شود .

تویوتا هنوز این خبر را تایید نکرده است اما در صورت ارایه این خودرو تویوتا  احتمالا موتور سوپر شارژ را در نظر خواهد گرفت.

[ دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:تویوتا,خودروهای تویوتا,عکس تویوتا, ] [ 1:37 ] [ مورتال ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وب

جدیدترین عکس ها , توضیحات و اخبار روز دنیای خودرو‍
آمار

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 65
بازدید هفته : 74
بازدید ماه : 190
بازدید کل : 4759
تعداد مطالب : 56
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1